miercuri, 18 mai 2011

Ajunsesem la capatul drumului.
De multe ori simteam ca l,am atins,insa mereu se ivea o portita,o poteca ce ma ajuta sa merg mai departe. Imi placea mantia de argonaut pe care mi,o proiectam,un fel de ultim locotenent al lui Iason. Numai ca lana aia de aur se lasa mereu asteptata.
La inceput, nu eram foarte constient de calatoria mea. Unde duce,cum se calatoreste,sau daca e grea. Nu dadeam atentie daca merg pe iarba moale,sau pe piatra,daca picioarele.mi sunt insangerate sau zgariate.  Apoi am mai crescut,si am inceput sa privesc in jur. Sa ma intreb DE CE . Care e rostul calatoriei ..? de ce toti merg doar intr,o singura directie ?  Cateodata,ma odihneam pe marginea drumului pentru o clipa,simtind epuizarea in fiecare por. Atunci priveam mai atent. Tineri,batrani,curve,sfinti,copii,parinti,toti mergeau,unii mai repede,altii mai incet. Unii zambeau,altii radeau in hohote,ametindu.se cu alcool,altii plangeau.
Hm,ce zarva specifica viului,zambeam in coltul gurii. Agitatie fara insemnatate,amagire si efemer. Pe alocuri,crime pasionale,drame sau bucurii intense. Cand incepea sa,mi vajaie capul ,o luam repejor la sanatoasa,pentru a nu mai percepe vanzoleala aia obositoare.
Acum ma oprisem,si stateam in genunchi. Treizeci de ani,timp subiectiv,de mers ,poate fi obositor. Dar nu asta doar era de ajuns. In urma cu cativa ani,intalnisem o ea. Reactii chimice,instinct,sau poate karma ,invatasem sa merg prin ea. Altfel nu mai stiam. Si dupa un timp,drumul ei o coti la stanga.
Ramasei iar singur. Nu mai stiam sa merg ! Incercai sa ma tarasc,ba chiar o facui un timp,cu ranjetul ala dispretuitor pe buze,specific cretinilor vanitosi. Coate julite,genunchi zdreliti,insa mereu ranjind,cu un fel de stoicism mandru. Ma durea esenta si invelisul..
Cu timpul,am invatat sa,mi croiesc picioare de carpa,cu care paseam anevoie,ca un cotonog,dar mergeam totusi inainte. Ranile mi s,au cicatrizat,cele fizice.
Dar NU MAI. GATA. Nu mai vroiam sa ma misc. Nu din cauza picioarelor.Ci pentru ca, cu cat mergeam, cu atat scapam din ochi motivatia.Scopul . Nu mai vreau sa merg. Nu inainte,cel putin. As vrea sa o iau la dreapta,sau in jos,sau in mine. Nu mai inteleg CALATORIA ! Nici de ce. Mi,e lehamite de ceilalti de pe drum. Sunt orbi,merg bajbaind pe drum,arunca cu teorii de savanti lesinati,sau se jelesc ca un emo-kid. Vreau pace. Vreau sa ma impac cu mine.Si cu lumea.
Tot drumul am cautat echilibrul interior,tanjesc la el,toate partile mele sunt greu de stapanit,nu sunt un intreg, ci doar suma partilor mele.Niciodata un tot.
Ca si cum ai tine cu forta bucati polarizate opus dintr,un magnet. Stau impreuna prin puterea vointei,insa niciodata in armonie. Am obosit.. nu mai gasesc motivul pentru a le tine impreuna.
Asa ca ma opresc aici. SI le eliberez. Ma desfac in partile mele componente,si le las pe toate in iarba . Poate cineva,odata,o sa le gaseasca,si va lua cate una folositoare pentru el..

13 comentarii:

  1. Îmi place mult felul în care scrii!
    Călătoria prin viață... înseamnă cunoaștere și căutare... Caută... într-o zi vei simți că a meritat!

    RăspundețiȘtergere
  2. hm, nu mai stiu,daca voi simti ca a meritat. Nu in viata asta,probabil. :) Asta e problema.Ce te faci cand nu mai simti ca merita ?! De ce sa te agati ? Cu ce sa te carpesti ? Unde sa tragi.. ? Nu sunt emokid,nici sinucigas. Doar lasii fac asta.Insa filosofic vb, e cam desertaciune.
    Cat as vrea sa fie atat de simplu : te descompui,iti lasi partile in iarba si gata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa-ti mai dau un citat din Paler? :) "În deşert, se zice, nu se duc decât îndrăgostiţii şi nebunii. Eu mai cunosc o categorie, în care mă includ. Cei care nu se descurcă prea bine în vacarm şi tânjesc după un loc de unde, speriindu-se de izolare, să se întoarcă pocăiţi în societate." Si eu am momente cand simt sa absolut nimic nu are sens sau rost, dar imi revin cand vad ca totusi exista speranta. Prin prieteni, soare, muzica, ploaie, luna :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Sper ca nu esti suparat pe mine...

    RăspundețiȘtergere
  5. aparent ,Paler asta e suficient de intuitiv ..pentru un om :). Intr,adevar,exista speranta. Doar o parte din mine zice ca nu. SPuneai,tu , ceva de genul : ' am o parere personala,dar nu prea sunt de acord cu ea' .Cam asa e la mine. Numai ca eu am mai multe !

    RăspundețiȘtergere
  6. Marile decizii se iau de oamenii nehotarati :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-am permis sa dau share pe Facebook (pentru ca, in viziunea mea, textul asta merita sa fie citit).
    Ce faci, cum faci, cand faci si, mai ales, cu cine faci, astea sunt doar alegerile tale. Nu-mi place sa-ti scriu ce e bine ori ce e rau pentru ca ambele, atat binele cat si raul, sunt subiective, se manifesta diferit functie de fiecare si fiecare le percepe altfel.

    O chestie in care cred... Nimic nu-i capat de drum desi poate parea astfel.

    P.S.: selecteaza sa poti primi comentarii si de la utilizatori anonimi (pentru ca nu ma pot semna cu blogul... ca nu am la dispozitie optiunea pentru domeniu propriu... deci sunt obligata sa ma semnez cu google account).

    RăspundețiȘtergere
  8. hm, nu sunt subiective,sunt al dracu' de relative. Intr,asa masura,incat iesind un pic din cloaca in care ne mocirlim,constatam stupefiati ca nu exista bine sau rau.
    Whatever,pune,l daca vrei,unde vrei, e o chestie la del de subiectiva :) . Vorbesc cu cine mi se pare interesant,si am comentat ceva la tine tocmai pt ca m,a surprins atitudinea ta. Mi,am zis : uite o tipa realista,ce nu se minte singura. (pleonasm,da..)

    RăspundețiȘtergere
  9. scz.. mini p.s. . : s,a facut. anonimii sunt welcome

    RăspundețiȘtergere
  10. Merci ca ai tinut cont de setarea pe care ti-am propus-o.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nici o problema. Daca am vazut bine,esti damboviteanca,deci treb sa fim solidari . Intr,un scenariu post-apocaliptic am putea zice : 'there aren't, many of us left ' :). Din fericire,sau din pacate,inca suntem multi,si majoritatea ..ehh,en fin

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.